ابتدایی ترین تعریف از بازاریابی
نوشته شده توسط : worldmarketing

بازاریابی چیست؟
تعاریف AMA از بازاریابی و تحقیقات بازاریابی هر سه سال یک بار توسط هیئت متشکل از پنج محقق که محقق فعال هستند ، بررسی و اصلاح می شود.

تعریف بازاریابی
بازاریابی فعالیت ، مجموعه ای از م ،سسات و فرآیندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، تحویل و مبادله پیشنهاداتی است که برای مشتریان ، مشتریان ، شرکا و جامعه به طور کلی ارزش دارد. (مصوب 2017)

تعریف تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی عملکردی است که از طریق اطلاعات - اطلاعاتی که برای شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات بازاریابی استفاده می شود ، مشتری ، مشتری و مردم را به بازاریاب مرتبط می کند. اقدامات بازاریابی را ایجاد ، اصلاح و ارزیابی کنید. نظارت بر عملکرد بازاریابی و درک درستی از بازاریابی به عنوان یک فرآیند را بهبود بخشد تحقیقات بازاریابی اطلاعات مورد نیاز برای پرداختن به این موارد را مشخص می کند ، روش جمع آوری اطلاعات را طراحی می کند ، روند جمع آوری داده ها را مدیریت و پیاده سازی می کند ، نتایج را تجزیه و تحلیل می کند و یافته ها و پیامدهای آنها را به اطلاع می رساند. (مصوب 2017)

تعریف مارک
علامت تجاری نام ، اصطلاح ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند.

استانداردهای نام تجاری ISO اضافه می کند که نام تجاری "یک دارایی نامشهود" است که هدف آن ایجاد "تصاویر و ارتباطات متمایز در ذهن ذینفعان است و از این طریق منافع اقتصادی / ارزش هایی ایجاد می کند."
انواع بازاریابی
بازاریابی تأثیرگذار
براساس انجمن تبلیغات ملی (ANA) ، بازاریابی اینفلوئنسر بر استفاده از افرادی که بر خریداران بالقوه نفوذ دارند و فعالیت های بازاریابی در اطراف این افراد جهت گیری پیام تجاری به بازار بزرگتر است.

در بازاریابی اینفلوئنسر ، به جای بازاریابی مستقیم به یک گروه بزرگ از مصرف کنندگان ، یک نام تجاری باعث تأثیرپذیری تأثیرگذاران می شود (که می تواند شامل افراد مشهور ، تولیدکنندگان محتوا ، طرفداران مشتری و کارمندان باشد) تا از این طریق کلمه را به گوش دیگران برسانند.

بازاریابی رابطه
طبق انجمن تبلیغات ملی (ANA) ، بازاریابی رابطه ای به استراتژی ها و تاکتیک های تقسیم بندی مصرف کنندگان برای ایجاد وفاداری اشاره دارد.

بازاریابی رابطه ای از بازاریابی پایگاه داده ، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل برای استفاده دقیق مشتریان و ایجاد برنامه های وفاداری بهره می برد.

بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی یک پدیده بازاریابی است که افراد را برای انتقال پیام بازاریابی تسهیل و تشویق می کند.

با نام مستعار "ویروسی" زیرا تعداد افرادی که در معرض پیام قرار می گیرند از روند انتقال ویروس یا بیماری از یک شخص به شخص دیگر تقلید می کنند. [1]

بازاریابی سبز
بازاریابی سبز به توسعه و بازاریابی محصولاتی گفته می شود که فرض می شود از نظر محیط زیست ایمن نیستند (به عنوان مثال ، برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط فیزیکی یا بهبود کیفیت آن طراحی شده اند).

این اصطلاح همچنین ممکن است برای توصیف تلاش برای تولید ، تبلیغ ، بسته بندی و بازیابی محصولات به روشی حساس یا پاسخگو به نگرانی های زیست محیطی استفاده شود.

بازاریابی کلمات کلیدی
بازاریابی کلمات کلیدی شامل قرار دادن پیام بازاریابی در برابر کاربران بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی است که آنها برای جستجو استفاده می کنند. [1]

یک مزیت اساسی این روش این است که به بازاریاب ها این توانایی را می دهد تا با پیام درست و در زمان مناسب به افراد مناسب برسند. برای بسیاری از بازاریاب ها ، بازاریابی کلمات کلیدی در هنگام ورود کلمات کلیدی خاص به قرار دادن تبلیغ منجر می شود.

توجه داشته باشید که در سئو ، این اصطلاح به دستیابی به جایگاه برتر در خود نتایج جستجو اشاره دارد.

بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی غیر متعارف و خلاق را توصیف می کند که هدف آن کسب حداکثر نتیجه از حداقل منابع است.
تولید - محصول
یک محصول به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها (ویژگی ها ، توابع ، مزایا و موارد استفاده) قابل تعویض یا استفاده تعریف می شود. معمولاً ترکیبی از اشکال ملموس و نامشهود است.

بنابراین یک محصول ممکن است یک ایده ، یک نهاد فیزیکی (یک کالا) ، یا یک سرویس یا هر ترکیبی از این سه باشد. این هدف به منظور مبادله در ارضای اهداف فردی و سازمانی وجود دارد.

در حالی که گاهی از اصطلاح "محصولات و خدمات" استفاده می شود ، محصول اصطلاحی است که کالاها و خدمات را در بر می گیرد.

قیمت
قیمت نسبت رسمی است که مقدار پول ، کالا یا خدمات مورد نیاز برای دستیابی به مقدار مشخصی کالا یا خدمات را نشان می دهد.

مبلغی است که مشتری باید برای به دست آوردن یک محصول پرداخت کند.

مکان (یا توزیع)
توزیع به عمل بازاریابی و حمل محصولات به مصرف کنندگان اطلاق می شود. همچنین برای توصیف میزان پوشش بازار برای یک محصول خاص استفاده می شود.

در 4P ها ، توزیع با مکان یا مکان نشان داده می شود.

ترویج
طبق گفته انجمن تبلیغات ملی (ANA) ، بازاریابی تبلیغاتی شامل تاکتیک هایی است که خرید کوتاه مدت را تحت تأثیر قرار می دهند ، بر میزان آزمایش و مقدار خرید تأثیر می گذارند و از نظر حجم ، سهم و سود بسیار قابل اندازه گیری هستند.

به عنوان مثال می توان به کوپن ، قرعه کشی ، تخفیف ، حق بیمه ، بسته بندی ویژه ، بازاریابی و صدور مجوز مرتبط با علت اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: